Wyróżnienie w VI Podkarpackim Konkursie: „Witryna Internetowa Mojej Szkoły”



BIP





DZIENNIK ELEKTRONICZNY

Destination Imagination

Witryna internetowa mojej szkoły-  konkurs





PROJEKTY EDUKACYJNE UCZNIÓW ZSP W ROKU SZKOLNYM 2016/2017




„ Maszyny oblężnicze”
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego Kl. II Gimnazjum w Piskorowicach

Wybierając projekt edukacyjny kierowaliśmy się zamiłowaniem do fizyki i zainteresowaniami technicznymi. Uzgodniliśmy obowiązki, kryteria ocen i harmonogram prac. Prezentację zaplanowaliśmy na koniec roku szkolnego, ze względu na pogodę konieczną do budowy machiny. Nasz projekt zaczęliśmy od budowania mniejszych maszyn. Małe maszyny wykonaliśmy z klocków oraz klejonych patyczków. Przez kilka tygodni udało nam się zbudować trzy katapulty: jedną z klocków i dwie z patyczków. Następnie zbieraliśmy materiały potrzebne do zbudowania dużej maszyny. Po okorowaniu ich zabraliśmy się za tworzenie podstawy. Zdecydowaliśmy, że ramię maszyny będzie naciągane na gumach. Na naszych spotkaniach poznaliśmy różne rodzaje maszyn oblężniczych takich jak: onager, pluteje, haki niszczycielskie, trebeusze, kusze, perriere, taran, wieże oblężnicze i wineje. Omawialiśmy działania toru ruchu oraz poznaliśmy wzór na zasięg rzutu. Nasza duża katapulta została skończona, ale niestety nie spełniała założonych wymagań (długość lotu pocisku), więc na projekcie pokazaliśmy działanie tylko 3 małych katapult z klocków. Projekt przedstawiliśmy dnia 21 czerwca. W projekcie brali udział: Aneta Czajka, Maciek Szczekot, Sebastian Klisko, Krystian Szarek, Konrad Szykuła, Grzegorz Serafin. Opiekunem projektu był nauczyciel fizyki p. Tomasz Długoń.

Aneta Czajka- uczennica

„ REKORDY GEOGRAFICZNE ”
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego Kl. II Gimnazjum w Piskorowicach

Wybraliśmy projekt z geografii zaproponowany przez p. Elżbietę Bukowińską, ponieważ spośród innych podanych propozycji zainteresował nas właśnie ten. Zajmowaliśmy się tematyką rekordów świata. Skupiliśmy się głównie na kontynencie azjatyckim oraz amerykańskim. W ramach projektu przygotowaliśmy prezentację multimedialną. Pracę rozłożyliśmy na kilka etapów. Najpierw wybraliśmy obiekty, które będziemy opisywać. Były to: największe i najgłębsze jezioro, najwyższe szczyty, wodospady, wyspy, półwyspy. Spotykaliśmy się po lekcjach przy ciasteczkach i pizzy. Każdy miał przydzieloną role. Każdy z nas zajmował się czymś innym aby szybciej się pracowało. Szukaliśmy informacji w różnych źródłach takich jak: Internet, atlasy, książki, encyklopedie, czasopisma naukowo-popularne. Informacje wzbogacaliśmy obrazami i różnymi przejściami slajdów. W trakcie realizacji projektu nauczyliśmy się pracować w grupie. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o ukształtowaniu naszej planety, poznaliśmy miejsca, o których istnieniu wcześniej nie wiedzieliśmy. Musieliśmy wykazać się: systematycznością, zaangażowaniem, punktualnością i umiejętnością współpracy. Największą trudność sprawiły nam problemy techniczne z otworzeniem prezentacji multimedialnej na laptopie szkolnym, poprosiliśmy o pomoc informatyka specjalistę i prezentacja odbyła się na komputerze prywatnym. W projekcie brali udział: Karolina Kowalczyk, Konrad Kycia, Klaudia Ordecha, Anna Kulpa, Magdalena Piechota, Klaudia Okruch.




PROJEKTY EDUKACYJNE UCZNIÓW ZSP W ROKU SZKOLNYM 2015/2016




„ SYLWETKI SŁAWNYCH SPORTOWCÓW ”

Jak co roku klasa II gimnazjum tworzy projekt i prezentuje go przed uczniami, tak było także tego roku. Chłopcy z klasy II gimnazjum przedstawili projekt pod tytułem: ,,Sylwetki sławnych sportowców". Opiekunką była Pani Danuta Tarasek.

Projekt rozpoczął się od spotkania organizacyjnego z panią opiekunką, na którym uzgodniliśmy warunki współpracy i harmonogram działań. W rezultacie naszej pracy 1 czerwca odbyło się podsumowanie za pomocą prezentacji multimedialnej. Przedstawiliśmy uczniom wybranych sportowców: Roberta Lewandowskiego, Marcina Gortata, Kamila Stocha, Agnieszkę Radwańską, którzy mogą być naszymi wzorami. Następnie została przedstawiona gazetka. Na zakończeniu projektu wszyscy uczniowie zostali zaproszeni na mecz.

Dzięki projektowi nauczyliśmy się zgodnie współpracować w grupie i pokonywać trudności techniczne (druk materiału na plakat) oraz własne słabości. Sumienna i długotrwała praca nad projektem, została nagrodzona wielkimi brawami ze strony oglądających.

Zespół realizujący:

Sebastian Nowak, Damian Zajączkowski, Daniel Dudek, Jakub Korchowiec, Kamil Bździuch, Tomasz Szegda, Tomasz Palikij


PROJEKTY EDUKACYJNE UCZNIÓW ZSP W ROKU SZKOLNYM 2014/2015




„CZY WARTO MIEĆ ARTYSTYCZNĄ DUSZĘ ? ”

Historia Teatru Kabaj

25 czerwca 2014 roku podczas występu teatru Kabaj odbyły się projekty edukacyjne klasy I gimnazjum.

Każda z wybranych grup musiała przygotować projekt związany z aktorstwem lub Teatrem. Nasza grupa zajęła się całą historią teatru Kabaj. Nasza praca polegała na streszczeniu historii Kabaju. Wybieraliśmy najważniejsze zdjęcia, szukaliśmy odpowiednich informacji aby w końcu można było podziwiać efekty naszej pracy.

Jesteśmy w pełni zadowoleni z naszej pracy. Tematyka projetku na początku wydawała się nam bardzo trudna, jednak razem stworzyliśmy i odświeżyliśmy historię teatru Kabaj od nowa.

Nasza grupa wspólnie starała się o to, żeby prezentacja była przygotowana jak najlepiej, gdy pojawiły się problemy wspólnie je rozwiązywaliśmy.

Nasza grupa składała się z następujących osób:

Beńko Anna, Kowcz Regina, Skotnicki Józef oraz Hubert Nowak, uczeń klasy III gimnazjum, członek Teatru Kabaj i koordynator naszej grupy



„CZY WARTO MIEĆ ARTYSTYCZNĄ DUSZĘ ? ”

Kronika Teatru Kabaj

Dnia 25 czerwca 2014 roku odbył się projekt edukacyjny grupy dziewcząt klasy I gimnazjum, którego opiekunem była p. Barbara Gajewska pt.: "Kronika Teatru Kabaj". Został on zaprezentowany podczas występu Teatru Kabaj. Podczas pokazu wszyscy uczniowie oraz nauczyciele mogli swobodnie przeglądać efekt naszej pracy.

Projekt polegał na prowadzeniu Kroniki Teatru Kabaj. Naszym zadaniem było redagowanie sprawozdań ze spotkań, prób oraz występów teatru. Do naszych obowiązków należało także dekorowanie i uzupełnianie kroniki, którym zajęła się w głównej mierze nasza koleżanka Ela z talentem artystycznym.

Jesteśmy zadowolone z efektów naszej pracy. Miałyśmy okazję zapoznać się z pracą dziennikarską i plastyczną. Zacieśniły się również nasze więzi.

Zgodnie współpracowałyśmy jako zespół i wywiązałyśmy się z zadania.

Zespół realizujący:

Diana Czapla, Izabela Gawaluch, Karolina Ćwikła, Elżbieta Górecka



PROJEKTY EDUKACYJNE UCZNIÓW ZSP W ROKU SZKOLNYM 2013/2014




„MÓJ AUTORYTET SPORTOWY”

12 czerwca 2014 roku odbył się projekt edukacyjny grupy chłopców klasy II gim. pt.: „Mój autorytet sportowy”, którego opiekunem była p. Danuta Tarasek. Nasza grupa wybrała projekt edukacyjny związany ze sportem o Kamilu Stochu, Zbigniewie Bródce i Justynie Kowalczyk. Wspólnie zaplanowaliśmy nasze działania.

Naszą prace zaczęliśmy od zebrania gadżetów np. szaliki, koszulki, czapki itp. Wspólnie wyszukiwaliśmy materiały w Internecie oraz w prasie, zorganizowaliśmy slajdy, napisaliśmy teksty. Zebranie całości zajęło nam wiele czasu, ale z efektu końcowego byliśmy zadowoleni. Gdy całość była gotowa zaczęły odbywać się próby, po każdym spotkaniu nauczyciele stwierdzali, że ciągle nam czegoś brakuje, w końcu po kolejnej uznali, że może być .

Tak zakończyły sie przygotowania do prezentacji. Gdy nadeszła juz godzina prezentacji weszliśmy całą grupą na salę i zaczęliśmy przygotowywać swój sprzęt i całą dekoracje oraz sprzęt komputerowy. W końcu projekt ruszył, zaczęliśmy od slajdów a zakończyliśmy na teleturnieju w którym widzowie musieli odpowiadać na pytania. Gdy skończyliśmy projekt slajdem ,,Dziękujemy za Uwagę '', usłyszeliśmy brawa i tak dobiegła końca nasza praca.

Dzięki temu projektowi nauczyliśmy się wyszukiwać materiałów w Internecie i wybierać te najważniejsze. Autorytety sportowe, o których pisaliśmy, pokazały nam, że sukces przychodzi po ciężkiej pracy i że warto stawiać sobie wysokie cele i nie przejmować się porażkami.

Największą trudność sprawiła nam systematyczność i planowanie pracy. Wiele problemów mieliśmy z programami komputerowymi, ale wspólnymi siłami doprowadziliśmy projekt do końca.

Realizatorzy:
Kamil Noga, Dominik Wiśniowski , Dominik Skiba, Patryk Sarzyński, Dominik Korchowiec, Krystian Sondej



„NAJPIĘKNIEJSZE ZJAWISKA FIZYCZNE”

23 maja 2014r. odbył się projekt gimnazjalny pt. „Najpiękniejsze zjawiska fizyczne”, którego opiekunem był p. Tomasz Długoń. Celem projektu było nie tylko zainteresowanie uczniów pięknem zjawisk przyrodniczych zachodzących w otaczającym nas świecie, ale przede wszystkim sposobami ich wyjaśniania na gruncie fizyki. Na początku podzieliliśmy pracę, każdy z uczestników miał do opracowania wybrane zjawiska. Wyjaśniliśmy także, czym właściwie jest zjawisko fizyczne. Niektóre z tych procesów każdy z nas może obserwować naocznie, blisko nas, inne – rzadsze lub występujące w innych strefach klimatycznych możemy zobaczyć tylko na filmach i fotografiach. Zarówno jedne jak i drugie wzbudzają w nas respekt połączony z fascynacją. Większości z nich jednak nie potrafimy wyjaśnić, z pomocą przychodzi nam fizyka. Prezentacja multimedialna, która była efektem finalnym naszego projektu pokazywała zjawiska widoczne na Ziemi takie jak: zorza polarna, burze, chmury, ognisty wir, ogniste tornado, pioruny, ognie Świetego Elma, dżety i sprajty, erupcja wulkanu, tęcza, iryzacje, słup świetlny, halo, zachód Słońca, Słońce poboczne, gloria. To tylko mała część zjawisk zachodzących we Wszechświecie, z roku na rok dowiadujemy się o nowych zjawiskach zachodzących na innych planetach i gwiazdach, których wyjaśnienie czeka przyszłych fizyków.

Zespół realizujący:
Dawid Antosz, Krystian Pucyło, Mateusz Pysz, Adam Siry.

„KOSMETYKI WCZORAJ I DZIŚ, CZYLI UPIĘKSZJĄCE TRUCIZNY”

Dnia 22 maja 2014 roku odbył się projekt edukacyjny grupy dziewcząt klasy II gim. z chemii pt.: „Kosmetyki wczoraj i dziś, czyli upiększające trucizny”, którego opiekunem była p. Kinga Włoch.

Projekt przedstawiał groźne skutki użytkowania poszczególnych kosmetyków, szkodliwość złego użytkowania olejków eterycznych, a także trucizny używane w kosmetyce na przestrzeni wieków . Do każdej grupy poszczególnych kosmetyków było zdjęcie i krótka informacja o ich szkodliwych skutkach a także skład chemiczny. Klasy I, II oraz III gimnazjum wraz ze swoimi nauczycielami z zainteresowaniem oglądali projekt na 5 godzinie lekcyjnej. Po projekcie odbył się krótki quiz na temat niektórych kosmetyków, olejków eterycznych, a także na temat trucizn zawartych w prezentacji. Uczeń, który prawidłowo odpowiedział na pytanie dostawał drobny upominek w postaci długopisu. Wszyscy byli zainteresowani prezentacją i świetnie bawili się w czasie quizu. Po projekcie wszystkie klasy wróciły na lekcję.

Jesteśmy zadowolone z efektów naszej pracy. Poznałyśmy wiele nieznanych dotąd szkodliwych skutków używania niektórych kosmetyków, a także mogłyśmy zobaczyć jak dawniej kobiety próbowały się upiększać. Mamy nadzieję, że także nasi koledzy wynieśli z tego projektu wiadomości , które będą mogli wykorzystać w przyszłości.

Zgodnie współpracowałyśmy jako zespół i wywiązałyśmy się z zadania.

Zespół realizujący:
Andżelika Czajka, Magdalena Brzuszko , Dominika Nahajska, Joanna Otręba oraz p.Kinga Włoch



PROJEKTY EDUKACYJNE UCZNIÓW ZSP W ROKU SZKOLNYM 2012/2013

„ŚLADAMI KRZYŻY I KAPLICZEK W NASZEJ OKOLICY”

Dnia 26.05.2013 roku odbył się projekt edukacyjny pt.,,Śladami krzyży i kapliczek w naszej okolicy'', którego opiekunem była p.Danuta Tarasek.

Wybraliśmy ten projekt, ponieważ zainteresowała nas historia kapliczek i krzyży, chcieliśmy ją przedstawić naszym kolegom i koleżankom. Realizację projektu zaczeliśmy od zaprojektowania trzech tras i zrobieniu do nich map. Kolejnym krokiem było zrobienie wstępnej prezentacji . Następnie udaliśmy się zrobić zdjęcia po czym dodaliśmy je do prezentacji, aby wyglądała estetycznie.

Efekty naszych działań przedstawiliśmy na godzinie wychowawczej.Prezentacje oglądała klasa I i II gimnazjum. Mamy nadzieję, że nasz projekt rozszeżył uczniom wiedzę wiadomości o kapliczkach z okolic naszej miejscowości.

Realizatorzy:
Bartek Sroka, Bartek Zajączkowski, Bartek Sarzyński oraz Kamil Skiba



„ŚWĄTYNIE I ZABYTKI NASZEGO REGIONU”


Dnia 13 marca 2013 roku odbył się projekt edukacyjny klasy II gim. z religii pt.,,Świątynie i zabytki naszego regionu'', którego opiekunem był ksiądz Andrzej Dec.

Projekt przedstawiał różne świątynie między innymi w Tarnawcu, z Leżajska oraz Piskorowic. Do każdej przedstawionej świątyni by ły krótkie informacje oraz zdjęcia. Klasy I, II oraz III gimnazjum wraz ze swoimi nauczycielami oglądali naszą prezentację na trzeciej godzinie lekcyjnej w sali nr. 5. Po przedstawionej prezentacji odbył się quiz, którym wynikały pytania z przedstawionego projektu. Brały w nim udział dwie osoby z każdej klasy gimnazjum, jeden chłopak oraz jedna dziewczyna. Wszyscy uczestnicy dostali słodkie nagrody. Po rozdaniu nagród wszyscy wróciliśmy do swoich klas, by dalej kontynuować naukę.

Sądzimy, iż nasza prezentacja podobała się wszystkim, a szczególnie quiz, w którym wszyscy bawili się dobrze. Nasza praca została nagrodzona ogromnymi brawami i uśmiechem publiczności. Każdy z radością wspominał ten projekt.

Sprawozdanie z projektu przygotowały:
Karolina Palembas, Magdalena Socha, Adriana Nycz



„PIOSENKI ANGLOJĘZYCZNE NA ŚWICIE-ENGLISH IS MUSIC”


Dnia 07.03.2013r. w Zespole Szkół w Piskorowicach przedstawiłyśmy efekty projektu anglojęzycznego ph. "Piosenki anglojęzyczne na świecie - English is music". Celem projektu było poznanie historii muzyki na świecie, lepsze poznanie języka angielskiego oraz użycie różnorodnych środków technicznych. W skład grupy realizującej weszły: Kamila Szary, Klaudia Kucło, Malwina Brzuszko i Paulina Maruszak.

Pierwszy raz spotkałyśmy się w styczniu. Uzgodniłyśmy wraz z opiekunką projektu p.Teresą Kabdani sposób realizacji oraz kryteria oceniania aktywności podczas prac. Opracowałyśmy plan pracy. Następnie przystąpiłyśmy do wyszukiwania dostępnych materiałów. Znalazłyśmy piosenki z różnych gatunków muzyki i informacje na stronach internetowych oraz wiele różnych płyt i czasopism. Wcześniej poleciłyśmy klasom, aby przygotowały krótkie improwizacje wylosowanych zespołów. Komisja złożona z nauczycieli oceniała dobre odwzorowanie zespołów i występy. Podczas podliczania wyników przez komisję zaprosiłyśmy kolegów i koleżanki do udziału w konkursach, które polegały na zaśpiewaniu wylosowanej piosenki jak również na przetłumaczeniu tekstu piosenki Louisa Armstronga "What a wonderful world".
W konkursie I miejsce zajęły exequo klasy II i III gimnazjum. II miesjce przypadło klasie VI , a III miejsce - klasie I gimnazjum. Wszystkie drużyny otrzymały nagrody.

Jesteśmy zadowolone z efektów naszej pracy. Poznałyśmy style piosenek angielskich i podzieliłyśmy się tym z naszymi rówieśnikami. Zapewniłyśmy im nowe informacje, a także rozrywkę. Poćwiczyłyśmy sobie język angielski. Musiałyśmy pokonać różne trudności. Przede wszystkim z obróbką materiałów do prezentacji multimedialnej, wstawianie piosenek, zdjęć oraz wybór tekstów spośród ogromnej ilości.

Zgodnie współpracowałyśmy jako zespół i wywiązałyśmy się z zadania.

Zespół realizujący: Kamila Szary, Klaudia Kucło, Malwina Brzuszko, Paulina Maruszak oraz p. Teresa Kabdani.

PROJEKTY EDUKACYJNE UCZNIÓW ZSP W ROKU SZKOLNYM 2012/2013


„ŚWĄTYNIE I ZABYTKI NASZEGO REGIONU”


„PIOSENKI ANGLOJĘZYCZNE NA ŚWICIE-ENGLISH IS MUSIC”


Dnia 07.03.2013r. w Zespole Szkół w Piskorowicach przedstawiłyśmy efekty projektu anglojęzycznego ph. "Piosenki anglojęzyczne na świecie - English is music". Celem projektu było poznanie historii muzyki na świecie, lepsze poznanie języka angielskiego oraz użycie różnorodnych środków technicznych. W skład grupy realizującej weszły: Kamila Szary, Klaudia Kucło, Malwina Brzuszko i Paulina Maruszak.

Pierwszy raz spotkałyśmy się w styczniu. Uzgodniłyśmy wraz z opiekunką projektu p.Teresą Kabdani sposób realizacji oraz kryteria oceniania aktywności podczas prac. Opracowałyśmy plan pracy. Następnie przystąpiłyśmy do wyszukiwania dostępnych materiałów. Znalazłyśmy piosenki z różnych gatunków muzyki i informacje na stronach internetowych oraz wiele różnych płyt i czasopism. Wcześniej poleciłyśmy klasom, aby przygotowały krótkie improwizacje wylosowanych zespołów. Komisja złożona z nauczycieli oceniała dobre odwzorowanie zespołów i występy. Podczas podliczania wyników przez komisję zaprosiłyśmy kolegów i koleżanki do udziału w konkursach, które polegały na zaśpiewaniu wylosowanej piosenki jak również na przetłumaczeniu tekstu piosenki Louisa Armstronga "What a wonderful world".
W konkursie I miejsce zajęły exequo klasy II i III gimnazjum. II miesjce przypadło klasie VI , a III miejsce - klasie I gimnazjum. Wszystkie drużyny otrzymały nagrody.

Jesteśmy zadowolone z efektów naszej pracy. Poznałyśmy style piosenek angielskich i podzieliłyśmy się tym z naszymi rówieśnikami. Zapewniłyśmy im nowe informacje, a także rozrywkę. Poćwiczyłyśmy sobie język angielski. Musiałyśmy pokonać różne trudności. Przede wszystkim z obróbką materiałów do prezentacji multimedialnej, wstawianie piosenek, zdjęć oraz wybór tekstów spośród ogromnej ilości.

Zgodnie współpracowałyśmy jako zespół i wywiązałyśmy się z zadania.

Zespół realizujący: Kamila Szary, Klaudia Kucło, Malwina Brzuszko, Paulina Maruszak oraz p. Teresa Kabdani.

PROJEKTY EDUKACYJNE UCZNIÓW ZSP W ROKU SZKOLNYM 2011/2012


„HISTORIA WOKÓŁ NAS”


„ARKA NOEGO-CZY UDA SIĘ URATOWAĆ GINĄCE GATUNKI?”


„WSZECHŚWIAT I FIZYKA WOKÓŁ NAS”


PROJEKTY EDUKACYJNE UCZNIÓW ZSP W ROKU SZKOLNYM 2010/2011




10.06.2011 r.

„DNI KULTURY ANGLOJĘZYCZNEJ. USA I KANADA”

W drugim półroczu roku szk. 2010/2011 realizowaliśmy wybrany spośród zgłoszonych przez nauczycieli projekt edukacyjny „Dni Kultury Anglojęzycznej. USA i Kanada”. Celem projektu było poznanie wielu informacji z zakresu historii, geografii i kultury wymienionych państw amerykańskich, lepsze poznanie języka angielskiego oraz użycie różnorodnych środków technicznych we współpracy grupowej

W skład grupy realizującej weszli: Ewelina Ćwikła, Karolina Dudek, Urszula Dudek, Daniel Kochan, Dominika Nakonieczny, Kamila Tarasek

Pierwszy raz spotkaliśmy się w styczniu. Uzgodniliśmy wraz z opiekunką projektu, p. Teresą Dziedzic-Kabdani, sposób realizacji, kryteria oceniania aktywności podczas prac. Opracowaliśmy plan prac i listę odpowiedzialnych za przygotowania. Następnie przystąpiliśmy do wyszukiwania dostępnych materiałów. Znaleźliśmy mnóstwo zdjęć, filmików i informacji na stronach internetowych, a także pocztówki, plakaty tematyczne, mapki i literaturę wśród rodziny i znajomych. Zdobyliśmy nawet dwie prawdziwe ozdoby indiańskie!

Po wyselekcjonowaniu najciekawszych materiałów w dniach 16-20 maja przeprowadziliśmy Dni Kultury Anglojęzycznej dla Szkoły Podstawowej i Gimnazjum. Przede wszystkim zrobiliśmy gazetki informacyjne oraz wystawkę literatury na korytarzu szkolnym.

Przedstawiliśmy prezentacje multimedialne o Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, przygotowane po angielsku dla uczniów gimnazjum i po polsku dla dzieci ze szkoły podstawowej. Następnie przeprowadziliśmy konkurs wiedzy. W trakcie testu pokazywaliśmy teledyski związane z tymi dwoma krajami. W ramach konkursu odbył się Fashion Show. Klasy przedstawiały wylosowanych reprezentantów grup społecznych: Inuitów, Amiszów, Indian i kanadyjskich strażników. Komisja złożona z nauczycieli oceniała dobre odwzorowanie ubioru i pokaz. Wcześniej poleciliśmy wykonanie gazetek klasowych o jednym z tych państw, które były oceniane i wchodziły w skład punktacji

Podczas podliczania wyników przez komisję zaprosiliśmy kolegów i koleżanki do udziału w grach i zabawach, stosowanych przez mieszkańców krajów anglojęzycznych podczas świąt szkolnych i spotkań rodzinnych. Były to: „sack race” ( wyścig w workach), „egg and spoon race” (wyścig z jajkiem i łyżką), „Shrek family” („krzesełka”). Zabawa była świetna.

W konkursie dla gimnazjalistów zwyciężyła klasa IIIb uzyskując 32pkt. W szkole podstawowej wygrała klasa VI z ilością 37pkt. Zwycięzcy otrzymali wydrukowane przez nas dyplomy i piątki z angielskiego. Prezentacje multimedialne przedstawiliśmy także rodzicom na zebraniu.

Jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy. Poznaliśmy dokładniej dwa ciekawe państwa i podzieliliśmy się naszą wiedzą z naszymi rówieśnikami. Zapewniliśmy im informację i rozrywkę. Poćwiczyliśmy język angielski. Musieliśmy pokonać różne trudności: przede wszystkim z obróbką materiałów do prezentacji multimedialnej: wstawianiem obrazów i filmów oraz z wyborem spośród ogromnej ilości informacji.

Zgodnie współpracowaliśmy jako zespół i wywiązaliśmy się z zadania.



Zespół realitorski: Ewelina Ćwikła, Karolina Dudek, Urszula Dudek, Daniel Kochan, Dominika Nakonieczny, Kamila Tarasek oraz p.Teresa Dziedzic-Kabdani



30.05.2011 r.

PROJEKT EDUKACYJNY KLASY II GIMNAZJUM W PISKOROWICACH
pt. "Śladami przeszłości naszej miejscowości"

Realizatorzy:
-Michał Kowalczyk,
-Mateusz Sroka,
-Adrian Nakonieczny,
-Bartłomiej Zieliński,
-Mateusz Okruch.

Opiekun:
Pani Maria Ożga

W dniach od 11.03.2011r. do 19.05.2011r. uczniowie realizowali projekt o historii naszej wsi pod hasłem "Śladami przeszłości naszej miejscowości".

Temat projektu został opracowany na podstawie różnych źródeł historycznych.

Gimnazjaliści zbierali informacje, dokumentowali najstarsze zabytki wsi, opisywali eksponaty zgromadzone w Szkolnym Muzeum Historycznym, a także przeprowadzili i zredagowali wywiad z jedną z najstarszych mieszkanek wsi. Swoją pracę przedstawili na prezentacji multimedialnej dla gimnazjum dnia 19.05.2011r. oraz zorganizowali wystawkę tematyczną dla całej szkoły.

Realizowany projekt pozwolił rozszerzyć wiadomości z historii naszej miejscowości i regionu.




25.05.2011 r.

PROJEKT EDUKACYJNY KLASY II GIMNAZJUM W PISKOROWICACH
pt. ,,Sylwetka Jana Pawła II. Jan Paweł II o sporcie"

Realizatorzy:
- Socha Weronika,
-Tara Diana,
-Fus Aldona,
-Król Katarzyna,
-Morawska Izabela,
-Skotnicki Damian.

Opiekun:
Pani Danuta Tarasek

W bieżącym roku szkolnym jako pierwsi zrealizowaliśmy projekt edukacyjny. Z wielu tematów wybraliśmy: "Sylwetka Jana Pawła II. Jan Paweł II o sporcie". Celem projektu jest nauczenie się współpracy w grupie, zgodnej komunikacji i podejmowania decyzji. Aby dobrze zaprezentować wybrany przez nas temat musieliśmy wyszukać wiele informacji w różnych źródłach: Internet, encyklopedie, książki o życiu Jana Pawła II, wywiady, artykuły prasowe. Materiałów było wielka ilość, więc musieliśmy dokonać wyboru. Od pierwszego spotkania na feriach zimowych systematycznie organizowaliśmy zebrania na których ustaliliśmy, co mamy zrobić, w jaki sposób, w jakim terminie i kto za co będzie odpowiedzialny.

Ustaliliśmy, że wykonamy:
- album o życiu Jana Pawła II,
-plakat o tym co powstało z jego inicjatywy,
-gazetkę i kącik z książkami o papieżu,
-prezentację multimedialną pt. "Jan Paweł II o sporcie"

Iza z Kasią zajęły się prezentacją multimedialną, Weronika z Dianą wykonały album, Aldona z Damianem zrobili plakat, a gazetkę i kącik przygotowaliśmy wspólnie.

Po zebraniu wszystkich informacji przystąpiliśmy do wykonania swojej pracy. W trakcie kontaktowaliśmy się z opiekunem naszej grupy, panią Dorotą Rup i ks. Leszkiem Gockiem, aby skonsultować ostateczna wersję. Po licznych próbach 03.04.2011r. nadszedł dzień prezentacji dla mieszkańców naszej miejscowości w kościele parafialnym. Następnie przedstawiliśmy projekt społeczności szkolnej w trzech grupach: dla klas 0-III, IV-VI i gimnazjum.

Sądzimy, że prezentacja wszystkim się podobała. Wystawa była chętnie oglądana. Nasza grupa jest zadowolona ze współpracy. Nauczyło nas to pracy twórczej, współpracy, punktualności i odpowiedzialności.

przygotowali: Katarzyna Król, Weronika Socha, Diana Tara, Izabela Morawska, Aldona Fus, Damian Skotnicki z klasy II gimnazjum

© Wszystkie prawa zastrzeżone